دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با رئيس و مدیران گروه‌های مطالعاتی دانشکدة مطالعات جهان

14 07 2024 09:13

کد خبر : 7838384

تعداد بازدید : 1784

آیتالله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به‌همراه حجت‌الاسلام محمدعلی معینیان، معاون بین‌الملل این مجمع، در روز دوشنبه ۱۸ تیر 1403 از دانشکدة مطالعات جهان دانشگاه تهران بازدید کردند و با دکتر سیدرضا عاملی، رئيس دانشکده و مدیران گروه‌های مطالعاتی دانشکدة مطالعات جهان به گفتگو پرداختند.

دکتر عاملی با معرفی دانشکده و تاریخچة شکل‌گیری و توسعة آن، و بر ظرفیت‌های همکاری آموزشی و پژوهشی دانشکدة مطالعات جهان با مجمع جهانی اهل بیت (ع) تأکید کرد. مدیران گروه‌های مطالعاتی دانشکده نیز گزارش مختصری از فعالیت‌ها و دستاوردهای گروه‌های مختلف دانشکده عرضه داشتند.

آیتالله رمضانی، با تأکید بر اهمیت غرب‌شناسی و شیعه‌شناسی و ظرفیت دانشکدة مطالعات جهان در این زمینه،‌ اظهار داشت: «متأسفانه در شناخت عمیق از کشورهای مختلف جهان دچار نقصان هستیم. دانشکدة مطالعات جهان با ظرفیت‌های مختلف خود، ازجمله داشتن اعضای هیئت علمی مسلط به زبان و فرهنگ کشورهای هدف می‌تواند در تعمیق شناخت ما از کشورهای مختلف کمک شایانی کند.» ایشان تأکید کرد: «برای جذب و تبادل دانشجو باید تسهیلات خاصی برای دانشکدة مطالعات جهان فراهم شود تا زمینة تبادل علمی میان این دانشکده و دانشگاه‌های معتبر جهانی مسیر شود.»

حجت‌الاسلام معینیان نیز پیشنهادهایی برای همکاری بیشتر دانشکدة مطالعات جهان و مجمع مطرح کردند. اجرایی‌کردن موارد به جلسات آتی موکول شد.