حضور استادان دانشگاه علوم اجتماعی شانگهای در دانشکدة مطالعات جهان

14 07 2024 09:16

کد خبر : 7838421

تعداد بازدید : 2173

دکتر ژن وانگ، دکتر خین یانگ، دکتر ژن وانگ، و دکتر لیانگ لیو از دانشگاه علوم اجتماعی شانگهای، در روز یک‌شنبه 24 تیر 1403 با دکتر محمد سلطانی‌نژاد، مشاور بین‌الملل دانشکده، دیدار و گفتگو کردند.

این نشست با همراهی دکتر مازیار مظفری‌فلارتی، استادیار گروه مطالعات جنوب و شرق آسیا و اقیانوسیه، دکتر امین بذرافشان برگزار شد.

دکتر سلطانی‌نژاد، ضمن معرفی دانشکدة مطالعات جهان و فعالیت‌های آن، بر اهمیت رشتة مطالعات چین تأکید کرد که برای نخستین‌بار در ایران در این دانشکده دایر شده است و از مهر 1403 دانشجوی می‌پذیرد. مشاور بین‌الملل دانشکدة مطالعات جهان ازجمله چالش‌های پیش‌رو برای این رشته را تسلط متقاضیان به زبان چینی، و مطالعة چین با استفاده از منابع چینی و نه منابع غربی برشمرد و خواهان مشارکت دانشگاه‌ها و استادان چین برای تحقق این امر شد.

دکتر مظفری نیز از اهمیت تمدن ایران و چین، و قدمت روابط این دو کشور سخن گفت.

دکتر بذرافشان نیز با تأکید بر روشدن دست آمریکا برای جهان و مهم‌تر از همه برای چین، خواستار ارتباط بیشتر چین با ایران از راه دیپلماسی علمی بود.

اجرایی‌کردن تفاهمنامه‌های دانشگاه تهران و دانشکدة مطالعات جهان با مراکز، دانشگاه‌ها و مؤسسات چینی، امضای تفاهمنامة همکاری میان دانشگاه علوم اجتماعی شانگهای و دانشکدة مطالعات جهان، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری نشست‌ها تخصصی و همایش‌های مشترک حضوری و مجازی، و مشارکت طرف چینی بر غنابخشی رشتة مطالعات چین در دانشکدة مطالعات جهان از اهم موارد مطرح‌شده و موردتأکید دوطرف بود.