جلسه شورای اداری کارکنان

اولین جلسه شورای اداری کارکنان دانشکده مطالعات جهان

02 10 2024 08:49

کد خبر : 15609231

تعداد بازدید : 301

اولین جلسه شورای اداری کارکنان دانشکده مطالعات جهان روز شنبه مورخ 7 مهر 1403 ساعت 8 صبح با حضور کارمندان و اعضای محترم هیات رئیسه دانشکده برگزار شد.
در آغاز جلسه، رئیس دانشکده، همکاران را به حفظ و رعایت مسئولیت اجتماعی و ضوابط اخلاقی نسبت به جامعۀ ذی‌نفع اعم از دانشجویان و سایر کارمندان و اعضای هیات علمی توصیه کرد و از ایشان خواست مانند همیشه دانشکده مطالعات جهان را به مثابه یک خانواده قلمداد کنند. دکتر عاملی جلسه را با تبریک و خیر مقدم به خانم دکتر ماندانا سجادی به مناسبت پیوستن به کادر اداری دانشکده بعنوان رئیس جدید ادارۀ آموزش ادامه داد و از اینکه ایشان در جایگاه هیات علمی به کمک کارمندان دانشکده آمده است اظهار خرسندی کرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد که با باز گذاشتن اذهان می‌توان زندگی را راحت تر و بهتر پیش برد و خود را محدود به اشخاص یا روش‌های خاص نکرد چرا که همواره راه‌های زیادی برای رسیدن به اهداف وجود دارد.
سختران بعدی این جلسه، معاون اداری و مالی دانشکده، پس از خوش‌آمد گویی و تبریک به خانم دکتر سجادی از نکات مهمی که دکتر عاملی اشاره کردند تشکر کرد و رعایت نکاتی که ایشان فرمودند را در زندگی مثمر ثمر دانست و از تعامل موثر نظم در زندگی یاد کرد. دکتر رسولی نژاد در ادامه، ضمن یادآوری قوانین و مقررات ورود و خروج کارمندان بر لذوم اخذ مرخصی ساعتی یا روزانه با هماهنگی مقام مافوق و همکاران ذیربط تاکید نمود.
معاون آموزش و پژوهش دانشکده نیز ضمن تشکر و قدردانی از زحمات وافر خانم بویری و عرض خیر مقدم به خانم دکتر سجادی خاطرنشان کرد که با تربیت دانشجویان خوب و تحویل آنان به جامعه، بازخورد آن به خود ما برمی‌گردد و از تمامی همکاران خواست تا در کنار حوزۀ آموزش باشند تا بتواند مانند همیشه خوش بدرخشد. دکتر حسینی همچنین بر ارتباط موثر بین همکاران دانشکده اشاره کرد و تاکید کرد این ارتباط نباید قطع شود تا بتوانیم بهتر از پیش در مسیر درست گام برداریم.
خانم دکتر سجادی نیز در ادامه، از اعتماد مسئولین دانشکده در سپردن مسئولیت ادارۀ آموزش به ایشان تشکر کرد و ضمن اشاره به تجربۀ کارمندی خود در دانشگاه علامه طباطبایی اذعان داشت که به دغدغه‌ها و مسائل کارمندان واقف بوده و اظهار امیدواری کرد با کمک و همدلی همکاران بتواند در درخشش هرچه بیشتر دانشکده سهیم باشد.
معاون بین‌الملل دانشکده نیز از انتخاب شایسته خانم دکتر سجادی به‌عنوان رئیس ادارۀ آموزش اظهار خرسندی کرد و ضمن اشاره به پتانسیل بالای ایشان در زمینه‌های علمی و اجرایی، افزود: "نه‌تنها زمینه‌های همکاری علمی بسیاری با ایشان وجود دارد و در رشته‌های تازه تاسیس دانشکده صاحب‌نظر هستند بلکه در زمینه‌های اجرایی نیز دستی بر آتش دارند."
در ادامۀ جلسه، همکاران و کارشناسان محترم دانشکده ضمن عرض تبریک و خوشامدگویی به خانم دکتر سجادی به ارائۀ نقطه نظرات و طرح مسائل مربوط به حوزه خود پرداختند.
آقای کهن‌خاکی، رئیس اداره پژوهش دانشکده، پس از اعلام آغاز جشنواره پژوهشی دانشگاه از استقبال واحد پژوهش از همکاران واجد شرایط شرکت در جشنواره پژوهش خبر داد.
خانم بویری، سرپرست سابق حوزۀ آموزش، ضمن ابراز خرسندی از همکاری با دکتر سجادی و اظهار امیدواری در پیشبرد هرچه بهتر اهداف آموزش، به ارائۀ گزارشی از آمار دانشجویان جدیدالورود در مقطع ارشد و دکتری و همچنین آمار دفاعیات دانشجویان در نیمسال گذشته پرداخت. وی همچنین از زحمات و رهنمودهای آقای نسیمی در این مدت تشکر و قدردانی کرد.
خانم شفیعی، رئیس ادارۀ انفورماتیک دانشکده نیز در ادامه، از خرید تعدادی پروژکتور برای کلاس‌های درسی خبر داد و پس از بیان مشکلات موجود در سیستم همکاران دانشکده خواستار تخصیص بودجه برای خرید تجهیزات شد.
خانم رضایی، کارشناس آموزش، به بیان مشکلات دانشجویان خارجی پرداخت و خواستار تشکیل جلسه برای رفع این مشکلات شد.
خانم دکتر افکاری، رئیس کتابخانه، در خصوص کتاب‌های خریداری شده از نمایشگاه و کتب اهدایی از سوی اساتید اعلام کرد که در صدد برپایی نمایشگاهی در دانشکده در آغاز سال تحصیلی جدید بوده و از تصمیم خود برای برپایی نمایشگاهی از آخرین تالیفات و آثار اساتید دانشکده خبر داد. وی همچنین افزود جلسات شعر و شاعران جهان به همت دکتر حسینی معاون آموزشی دانشکده هنوز عصر روزهای دوشنبه در کتابخانه برگزار می‌شود که مورد استقبال دانشجویان و اساتید دانشکده واقع شده است. وی در پایان پیشنهاد داد مانند سالهای گذشته اساتید و دانشجویان از گروه‌های مختلف به کتابخانه بیایند و با کتابخانه و منابع آن و کارگاه‌های دانشگاه آشنا شوند و افزود کارگاه‌های مقاله‌نویسی در آبان‌ماه برای دانشجویان برگزار می‌شود که روش‌های جستجوی منابع و مقاله‌نویسی به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

آقای نیرویی نیز توضیحاتی در خصوص ارتقا پرونده کارمندان و صدور احکام اعضای جدید هیات علمی و رفع مشکل بیمه ایشان ارائه نمود.
در ادامه خانم نوابی پیشنهاداتی برای جذب دانشجویان خارجی در قالب مدرسه تابستانی ایران‌شناسی با اخذ ویزای کوتاه‌مدت ارائه داد.
در پایان جلسه، دکتر رسولی نژاد اعلام کرد که این اولین جلسه از جلسات شورای اداری دانشکده بود و انشالله در طی سال دو یا سه جلسه دیگر نیز جهت رفع مشکلات و شنیدن نقطه نظرات همکاران محترم خواهیم داشت.