دکتر عاملی: شهادت سید حسن نصرالله؛ طلوع فرهنگ جدید مقاومت در برابر صهیونیزم

دکتر عاملی: شهادت سید حسن نصرالله؛ طلوع فرهنگ جدید مقاومت در برابر صهیونیزم

30 09 2024 04:48

کد خبر : 15439321

تعداد بازدید : 179

دکتر سعید رضا عاملی، رئیس دانشکدۀ مطالعات جهان و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، در پیامی شهادت سید حسن نصرالله، سردار شهید نیل‌فروشان و دیگر شهدای اخیر لبنان را تبریک و تسلیت گفت. او با تأکید بر تأثیر خون شهدا در تحولات بزرگ جهانی، شهادت سید حسن نصرالله را نماد خلق فرهنگ جدیدی از مقاومت و دفاع از مظلومان و وحدت‌بخشی میان اقوام و ادیان مختلف لبنان دانست.

 

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشروح این پیام به شرح ذیل است:

 بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

 
مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن يَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِيلࣰا (احزاب، ۲۳)

 
شهادت آیة الله سید حسن نصرالله، سردار شهید نیل‌فروشان و همه شهدای اخیر لبنان قهرمان را به رهبر حکیم انقلاب اسلامی، جبهۀ مقاومت اسلامی در سراسر جهان، خاصه جبهه مقاومت حزب الله در لبنان و فلسطین تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. خون شهدای بزرگ، منشاء تحولات بزرگ و انشاالله منتهی به فروپاشی نظام سست صهیونیزم در جهان خواهد شد. 
به‌طور حتم شهادت سید نصرالله بزرگ، حکیم و مبارز که همواره در میدان جهاد در کنار سایر مجاهدان فی سبیل الله حضور داشت و حامی مبارزان و خانوادۀ معظم شهدا و پرچمدار حمایت از همۀ مردم شریف لبنان و وحدت بخش همه اقوام و پیروان ادیان اعم از مسیحی، دروزی و مارونی، شیعه و سنی بود، فرهنگ جدیدی از مقاومت در مقابل دشمن سلطه‌گر و حمایت از همۀ مظلومان و ذوالحقوق ملی و منطقه‌ای را خلق کرده و استحکام خواهد بخشید و نماد جدیدی از انسان الهی را به نمایش گذاشت. او که خود را شاگرد مکتب امام موسی صدر، امام خمینی و البته پیروی صدیق در همه ابعاد و همه صحنه‌ها نسبت به رهبر حکیم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای می‌دانست، زمانه را خوب می‌شناخت، دشمن‌شناسی توانا بود و مسیر مواجهه را بدرستی آموخته بود.
شهید بزرگ سید حسن نصرالله که الحق لقب شهید بزرگ را باید به او داد، انسان‌شناسی دانا، صاحب کرامات اخلاقی و البته سیراب از فرهنگ علوی و راه درخشان حضرت سیدالشهدا و یاران و اصحاب آن امام شهید بود. این پیرو صدیق راه سیدالشهدا همچون جد بزرگوارش مصداق "فَٱدۡخُلِي فِي عِبَٰدِي وَٱدۡخُلِي جَنَّتِي" خواهد بود و انشاالله همجواری با مومنان برگزیده همچون شهید سردار سلیمانی عزیز، شهید المهندس خواهد بود.
بر ما بازماندگان و جاماندگان از خیل شهدا، پیروی از راه آنها و توجه به راهبردهای حکیمانه و تمرکز بر دستورات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، راه‌گشای مسیر آینده منتهی به نابودی نظام صهیونیزم و رژیم کودک‌کش و مسئول کشتارهای جمعی و غصب ظالمانۀ سرزمین انبیاء الهی یعنی فلسطین یک فریضۀ الهی و البته حکیمانه و عقلانی است. 
 
لینک خبر: